Nieuws

Klantcase: €20.000 per maand aan Marktplaats-advertenties… en niemand wist welke auto’s écht iets opleverden

Klantcase: €20.000 per maand aan Marktplaats-advertenties… en niemand wist welke auto’s écht iets opleverden

Een grote autodealer in het midden van Nederland adverteerde alle auto’s die ze hadden staan op Marktplaats. Want: “Er komen leads binnen, dus het werkt.” Maar die leads kostten op een gegeven moment gezamenlijk €20.000 per maand. En hoewel we hun Google Ads-campagnes al efficiënter maakten (meer resultaat, minder kosten), …

Klantcase: In vijf jaar tijd van 5 naar 80 mensen

Klantcase: In vijf jaar tijd van 5 naar 80 mensen

“Kunnen we je interviewen?” Eerst belde één journalist. Toen twee. Toen tientallen. Kranten, radio- en tv-zenders uit binnen- en buitenland wilden allemaal ons verhaal horen. Wat begon als een eenvoudige schoolopdracht, groeide uit tot een echt bedrijf. Een online juridische dienstverlener met een missie: consumenten helpen hun rechten te claimen. …

Klantcase: Van fulfillment partner naar miljoenen-webshop met Google Shopping advertenties

Klantcase: Van fulfillment partner naar miljoenen-webshop met Google Shopping advertenties

Een fulfilmentpartij besloot een webshop over te nemen die elektrische fietsaccessoires verkoopt. Ze zagen potentie. En dat zag ik ook. De webshop had namelijk al een sterke positie in de organische zoekresultaten. Maar met Google Shopping-advertenties was eerder een mislukte poging gedaan – en dat werd gezien als “niet interessant”. …

Let op: WooCommerce 9.6 introduceert automatisch “Merken” – mogelijke 404-fout op merkpagina’s

Let op: WooCommerce 9.6 introduceert automatisch “Merken” – mogelijke 404-fout op merkpagina’s

Sinds de update naar WooCommerce 9.6, die op 20 januari 2025 is uitgerold, is de functionaliteit voor merken (brands) standaard ingeschakeld en geïntegreerd in de WooCommerce-kern. Dit betekent dat de aparte WooCommerce Brands-plugin overbodig is geworden en automatisch wordt uitgeschakeld bij de update. Wat is er precies veranderd? WooCommerce voegt …

De ‘3-secondenregel’: Waarom je website bezoekers verliest zonder dat je het doorhebt

De ‘3-secondenregel’: Waarom je website bezoekers verliest zonder dat je het doorhebt

Iemand klikt op jouw link in Google, komt op je website… en klikt meteen weer weg. Geen contact, geen verkoop, geen actie. Dat gebeurt sneller dan je denkt. Binnen drie seconden beslist een bezoeker of hij op jouw site blijft of niet. Die eerste paar seconden zijn dus superbelangrijk. Waarom …

Waarom traditionele zoekwoordenonderzoeken achterhaald zijn (en hoe je slimmer werkt)

Waarom traditionele zoekwoordenonderzoeken achterhaald zijn (en hoe je slimmer werkt)

Zoekmachineoptimalisatie (SEO) is de afgelopen jaren drastisch veranderd. Waar je vroeger met een simpel zoekwoordenonderzoek en wat keyword stuffing prima scoorde in Google, is dat nu niet meer voldoende. Toch blijven veel marketeers vasthouden aan traditionele zoekwoordenonderzoeken met tools zoals de Google Keyword Planner of Ahrefs. Maar deze aanpak is …

Wat levert het nou echt op? | Maak je conversiedoelen meetbaar!

Wat levert het nou echt op? | Maak je conversiedoelen meetbaar!

Nog te vaak kom ik ze tegen; bedrijven die de conversiedoelen van hun website of webshop niet meten en ondertussen wel veel geld uitgeven aan Facebook, Google Ads en LinkedIn advertenties. Veel van deze bedrijven richten zich op de verkeerde cijfers, zoals het aantal bezoekers. Maar pas op, dat is …